Algemene financiële beschouwingen 2025
Inwoners, voorzitter, college, raadsleden
De afgelopen week waren onze emoties gemengd. Enerzijds zijn we blij met de winst van D66, die als grootste partij uit de verkiezingen is gekomen. Tegelijk voelen we verdriet over het verlies van zetels bij onze eigen GroenLinks–PvdA, en over het vertrek van Frans Timmermans.
Je hoeft het niet altijd met hem eens te zijn, maar het doet pijn om te zien hoe een politicus die zich jarenlang met hart en ziel heeft ingezet voor klimaat, rechtvaardigheid en Europa, door laster en desinformatie is weggezet. Na Sigrid Kaag is dit opnieuw een groot politicus die, na een haatcampagne, heeft besloten te stoppen. Dit zegt iets over het politieke klimaat.
Wij maken ons zorgen over de steeds verder naar rechts schuivende politiek, landelijk en lokaal. Verliezen we onze solidariteit?
Gelukkig zien we in onze gemeente veel gemeenschapszin: buren die naar elkaar omkijken, vrijwilligers die zich met liefde inzetten en een rijk verenigingsleven. Dat is iets om trots op te zijn.
